De boeren in Nederland staan onder druk. Evenals de voedselsector.
De vraag naar lokale producten stijgt terwijl het aantal foodmiles moet afnemen.
Tegelijkertijd komt er steeds meer aandacht voor landschapsbeheer en natuurbehoud.
De boer als spil in de economie
De Nederlandse boeren leveren op alle bovenstaande punten al geruime tijd hun bijdrage. Met veel liefde voor hun product, produceren ze op efficiënte wijze hoog kwalitatief voedsel en voeren ze natuurprestaties uit ten behoeve van het landschapsbeheer.
Hun juiste verhaal is keihard nodig bij de media, retail, groothandels, maar de gemiddelde boer heeft het zo druk dat hij of zij nauwelijks toekomt aan het vermarkten van zijn productie.
Het Marketing Boereau
Daarom hebben we het Marketing Boereau opgericht. Vanuit onze relaties met de grote spelers in de markt (denk aan Albert Heijn, Dirk, Jumbo, Gorillas, Flink, Sligro, Bidfood, Kweker, VHC, Eurest/Compass) weten waar de behoefte ligt en hoe we snel het verhaal van de boer kunnen koppelen aan de doelstelling van de afnemers. Vaak juist in combinatie met een listing; dat je opgevoerd bent of wordt in het aanbod van bovenstaande partijen.
Online story telling, lokale marketing, guerrilla marketing en partnerships
Maar hoe vertel je het verhaal van de boer? Hoe laat je zien welke producten hij maakt en op welke manier je daar aandacht voor kunt krijgen?
Dit behoeft een aanpak waar boeren vaak geen tijd voor hebben, terwijl we wel van hun boerenslimheid gebruik willen maken.
Daarom. Het Marketing Boereau.
Zodat boeren zich kunnen richten op de productie en het landschapsbeheer. En wij hun verhalen kunnen delen en ervoor kunnen zorgen dat ze te koop zijn.
Interesse?
Neem contact met ons op voor een intake gesprek